Unitat didàctica
En aquest apartat parlaré de la unitat didàctica que pròpiament estic realitzant a l'escola Pia de Calella. Degut a les mancances que vaig detectar al arribar al entre en aquest tema vaig prendre la decisió de realitzar 8 hores, és a dir, vuit sessions dedicat únicament a l'expressió corporal on inclouré continguts com el ball, l'expressionisme, el teatre i les nocions del cos.
Així dons, tot seguit podreu veure la taula de la unitat didàctica amb els objectius, continguts, criteris d'avaluació entre altres que he realitzat.
Tot seguit podem veure uns vídeos perquè us feu a la idea dels exercicis que s'han realitzat a classe. Esmentar que no són els alumnes d'escola pia si no vídeos penjats a la aplicació de youtube.
Noció de cos:
Coreografies:
Improv everywhere:
Escenes de teatre:
Sessions d'intervenció
En aquest apartat explicaré les intervencions de manera puntual que hem realitzat la meva companya (Esther Barceló) i jo abans de realitzar la unitat didàctica prèviament vista. aquestes sessions han sigut puntuals ja que el tutor estava impartint la seva unitat didàctica i ens ha deixat portar punts de les últimes sessions per anat coneixent el grup i la dinàmica de cadascun.
Tot seguit podem veure uns vídeos perquè us feu a la idea dels exercicis que s'han realitzat a classe. Esmentar que no són els alumnes d'escola pia si no vídeos penjats a la aplicació de youtube.
Noció de cos:
Coreografies:
Improv everywhere:
Escenes de teatre:
Sessions d'intervenció
En aquest apartat explicaré les intervencions de manera puntual que hem realitzat la meva companya (Esther Barceló) i jo abans de realitzar la unitat didàctica prèviament vista. aquestes sessions han sigut puntuals ja que el tutor estava impartint la seva unitat didàctica i ens ha deixat portar punts de les últimes sessions per anat coneixent el grup i la dinàmica de cadascun.
Sessió
Futbol Sala
|
||||
Curs:
1r ESO
|
Lloc:
Camp de futbol del Pavelló
|
Nº de sessió:
4
|
||
Material
necessari: Cons,pilota de futbol
sala i pitralls.
|
||||
Objectius:
|
||||
Descripció de les
activitats
|
|
Temps
|
||
Activitat
d’interiorització. Se’ls dona un paper a cada un sense dir
res on diu:
Toca relaxar-se. Seu a la teva cadira, creua els braços i recolza
el cap en ells a sobre de la taula durant 3 minuts. Escolta la
musica.Es
tracta de veure si són capaços de fer-ho o no.
|
|
3’
|
||
Joc
d’agafar mocadors. Cada alumne porta un pitrall enganxat al
pantaló. Hauran d’intentar treure els pitralls als altres
companys. L’alumne que més pitralls tingui, guanya.
|
|
5’
|
||
Rondo.
4 grups. Un alumne al centre, haurà d’interceptar la pilota,
els altres hauran de dominar la pilota i realitzar passades amb
els companys de fora de la rodona.
|
|
5’
|
||
Torneig.
De. 5x5 de 3 minuts de durada cada partit. Cada equip té dues
porteries amb 2 porters. L’equip guanyador segueix jugant,
l’equip que perd, surt.
|
|
20’
|
||
Reflexió
final i Relaxació. Estirats a terra, tancant els ulls escoltar la
cançó.
|
|
4’
|
Sessió
Basquet
|
||||
Curs:
2n ESO
|
Lloc:
Camp
de basquet del Pavelló
|
Nº de sessió:
2
|
||
Material
necessari: Pilotes de basquet, cons,
piques i cistelles de korfball.
|
||||
Objectius:
1.
Reconèixer trets significatius dels
principals gestos tècnics del bàsquet.
|
||||
Descripció de les
activitats
|
|
Temps
|
||
Joc
del drac. Dos equips, un es fica al voltant dels conus en
rotllana. L’altra esta situat al centre en forma de cua
(agafant-se de la samarreta). L’objectiu es veure quin equip
triga menys en poder matar tots els membres de l’equip contrari.
Només es pot matar l’últim de la fila, quan aquest esta mort,
s’haurà de matar el següent company que quedi últim a la
fila.
|
|
10’
| ||
3
estacions. La primera és un joc.2 equips, el primer de cada equip
té una pilota, ha de fiar-se davant d’un dels molts objectes
que hi ha per dintre la línea de triple i l’ampolla i intentar
fer cistella, ai això passa agafarà l’objecte i el portarà al
seu equip. Guanya l’equip que més objectes pugui agafar. A la
segona estació, es farà un circuit de slalom treballant el bot.
A la tercera,es realitzaran entrades per la dreta i per
l’esquerra.
|
|
20’
| ||
Meitat
de grup jugarà un “cao”* a cada cistella i l’altra meitat
jugarà un partit de korfball a l’espai habilitat al centre de
la pista.
|
|
10’
| ||
Reflexió
final i Relaxació. Estirats a terra, tancant els ulls escoltar la
cançó.
|
|
5’
| ||
*2
pilotes. El primer llança a cistella, si la falla i el company de
darrere l’encerta, el primer queda eliminat.
|
|
|
Sessió
Jocs
|
||||
Curs:
3r ESO
|
Lloc:
Pavelló
|
Nº de sessió:
2
|
||
Material
necessari: pilota d’espuma,cons i
pitralls.
|
||||
Objectius:
|
||||
Descripció de les
activitats
|
|
Temps
|
||
Activitat
d’interiorització. Se’ls dona un paper a cada un sense dir
res on diu:
Toca relaxar-se. Seu a la teva cadira, creua els braços i recolza
el cap en ells a sobre de la taula durant 3 minuts. Escolta la
musica.Es
tracta de veure si són capaços de fer-ho o no.
|
|
5’
| ||
Dos
equips. Hauran d’anar realitzant passades entre els components
del seu equip per poder arribar a plantar la pilota a la zona
marcada del camp contrari.
|
|
5’
| ||
Matabolets.
Tots van corren per l’espai. Qui té la pilota no es pot moure,
i ha de llançar-la per tocar algú. Si això passa, la persona
esta morta i haurà de seure. Aquesta es podrà salvar si maten a
la persona que l’ha matat.
|
|
5’
| ||
Tots
van corren per l’espai. Qui té la pilota no es pot moure, i ha
de llançar-la per tocar algú. Si això passa, la persona esta
morta i haurà de seure. Aquesta es podrà salvar si agafa la
pilota i la passa a un altra company que està mort.
|
|
5’
| ||
Tots
van corren per l’espai. Qui té la pilota no es pot moure, i ha
de llançar-la per tocar algú. Si això passa, la persona esta
morta i haurà de estar de peu amb les cames obertes. Aquest es
podrà salvar si algun company viu passa per sobre de les cames.
|
|
5’
| ||
La
mateixa dinàmica que el matabolets, però al agafar la pilota,
s’haurà de llançar la pilota al aire al mateix temps que es
diu el nom d’algun company. Aquest haurà d’anar a agafar la
ilota i podrà donar 3 passes per matar algú.
|
|
5’
| ||
Reflexió
final
|
|
4’
|
Sessió
Discapacitats visuals
|
||||
Curs:
1r Batxillerat
|
Lloc:
Aula i pavelló
|
Nº de sessió:
1
|
||
Material
necessari: Mocadors, cons, bancs
suecs,cadires i piques.
|
||||
Objectius:
|
||||
Descripció de les
activitats
|
|
Temps
|
||
Visualització
de vídeos sobre el Goalball i sobre com es guia a un invident.
|
|
5’
| ||
Tots
els alumnes aniran amb els ulls tapats. Tots estaran en fila i
hauran d’identificar a la persona que tinguin a davant i desprès
a la del darrere. A continuació seran desorientats i hauran de
trobar a ala seva parella.
|
|
20’
| ||
Tots
asseguts al seu lloc de l’aula, el professor diu dos noms i
aquetes dues persones hauran d’anar amb els ulls tapats, a seure
en el lloc de l’altra persona.
|
|
5’
| ||
Cada
alumne amb els ulls tapats haurà d’aconseguir anar des de
l’aula fins al pavelló de l’escola.
|
|
5’
| ||
Els
alumnes s’han de situar en dues files. El primer de cada fila té
una pilota d’espuma. A la senyal del professor hauran de
passar-se la pilota per sobre el cap al company de darrere fins
arribar a l’últim. Aquest, haurà de situar-se al principi de
la fila i començar el procés un altre cop fins arribar al final
del límit de la pista.
|
|
4’
| ||
Per
tota la pista del pavelló, es troben diferents materials. Cada
alumne (amb els ulls tapats), haurà de anar per la pista fins
trobar un objecte, i un cop l’hagi localitzat, l’haurà de
portar al centre de la pista. L’alumne que primer ho faci serà
el guanyador del joc.
|
|
10’
| ||
Es
muntarà un circuit que els alumnes hauran de realitzar amb un
mocador als ulls. Cada alumne amb els ulls tapat tindrà un
company guia. Es realitzarà canvi de rol.
|
|
10’
| ||
Reflexió
final.
|
|
3’
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario