L'Educació Física a l'escola pia Calella
L’ús de les TAC en l'àrea d’Educació Física i al centre.
A l'escola pia Calella de secundaria com bé ja vaig parlar amb anterioritat en el post anterior disposa de un bon equipament tecnològic en casi tot el centre. Tot l'edifici esta equipat amb ordinadors i projectors a cada classe on fa evident l'entrada de l'era digital en un passat a aquest centre. Així dons gràcies a aquestes dotacions tecnològiques es poden realitzar classes amb un suport tecnològic important.
Tot i així, pel que fa en la nostra àrea, l'educació física, esmentar que al poliesportiu on es realitzen les classes no disposa de cap equipament tecnològic per a realitzar les classes i que degut a això s'ha d'anant combinant la feina a l'aula amb la del pavelló.
Esmentat tot el que envolta l'apartat de les TAC a l'escola passaré a descriure com es treballa mitjançant aquest recurs. Cada àrea disposa de un lloc a la web del centre on cada professor és l'encarregat d'administrar tot el que pot passar en aquell espai virtual. En educació física hi podem trobar un apartat on podem veure tota la normativa, valors, actitud i conceptes que es treballaran des de l'assignatura entre altres. Així dons, com a valoració personal en aquest aspecte esmentar que el centre té un recurs molt potent de les TAC tot i així no treuen el suc suficient a aquestes. És evident que utilitzen aquesta font de recursos però com bé ja sabem estem en el segle XXI, amb alumnes nascuts ja a l'era digital i com a tal han de treballar amb aquesta digitalització tota l'estona perquè ja no es una cosa de futur si no de present on casi tot es fa mitjançant la tecnologia. Així dons, tal i com afirma Gutiérrez (2003) l'escola no pot estar aïllada de la societat ja que ha d'estar connectada d'ella en tot moment. Per això, una de les principals funcions de l'educació és la transformació de la societat cap a un camí de la vida que es pot trobar després d'aquesta etapa de la educació obligatòria.
Bé dons, degut a aquesta mancança detectada quan vaig entrar al centre a realitzar les practiques vaig començar a veure que podria fer en aquest aspecte i després de parlar amb en professor del centre en la meva àrea vaig configurar un projecte innovador per als de primer, curs del qual esmentaré la meva unitat didàctica.
El projecte innovador és el següent;
Els alumnes en tot moment poden disposar de dispositius tecnològics, ja sigui tablets, mòbils, etc.. sempre i quan estiguin utilitzant aquest amb una finalitat acadèmica. El fet de que poden utilitzar-los no es altre que estar connectats entre ells i entre tot el centre a la vegada.
El projecte final és una creació d'una revista virtual penjada al campus a la finalització de la unitat didàctica. Per arribar a aquesta revista el camí a seguir serà anant explicant les sessions que han realitzat però no de manera informativa per a tots si no amb sensacions, que millorarien, etc.. amb aquest recurs que es fa a l'instant queda recullit per un treball posterior per grups redactar-lo a casa i pujar-lo a un blog creat a la pagina de la escola. En aquest blog cada grup hi haurà de escriure les vivències viscudes a classe i a més una un apartat del treball delqual al finalitzar aquesta UP seran adjuntada a les altres creant així la revista virtual del centre.
Esmentar també que aquest blog té la finalitat de donar a conèixer que estan fent els alumnes al món exterior i als seus pares en tot moment.
Altres (Tutories, Reunions de departament…)
Tutories de classe al centre
Cada dimecres, de 10h. a 11h. hi ha classe de tutoria amb els de 3r ESO. En aquesta classe, el grup té una dinàmica molt positiva i pel que he pogut apreciar tots es relacionen entre ells sense deixar de banda a ningun de la classe.Des del primer dia que vaig entrar la classe va mostrar uns trets molt caracterització per a la fomentació de la cochecio entre ells i el docents del centre. Amb això treballava molt el tutor anteriorment segons ens va esmentar.
En aquestes hores de classe actualment es treballa amb el futur del nen/a per tal de ajudar-lo a decidir el camí a 4rt ja que hauran de prendre una decisió que pot ser els i marqui la vida acadèmica ja que hauran de decidir optatives encaminades al batxillerat del qual estaran "tancan-se" portes per a realitzar certes carreres.
Tutoria de individualitzada
Com a tutories individualitzades hi ha hagut molt poques i les que hi ha hagut han sigut per a comportament de l'alumnat en alguna classe o per temes acadèmics. Tot i així encara busco una tutoria amb l'alumnat i els pares per veure la connexió pares-docent-alumne.Reunió de tutors
Cada divendres a ultima hora assisteixo a la reunió de tutors on es detallen diferents punts cada setmana. Aquests punts són diferents tot i haver-hi dos o tres fixes, aquests són problemes amb els alumnes (es detallen si hi ha hagut incidències amb ells, etc..), després propostes (on es busquen propostes per treballar) i per últim projectes o coses que s'hagin realitzat aquella setmana i busquen la millora amb el feedbaks als alumnes i docents.
Funcionalitat de la reunió de departament
Pel que fa el departament d’Educació física esta format per dos professors titulats, tot i així una professor a hagut de demanar la baixa per maternitat i a sigut reemplaçada per un altre noia titulada i amb experiència en el mon educatiu.
Les reunions d'aquest departament es realitzen els dimecres per la tarda gràcies a que no hi ha classe en tot el centre. En aquesta reunió els professors es posen d’acord en aspectes com l’avaluació de les unitats didàctiques,la setmana, projectes, entre altres.
Tot i ser un departament petit, ja que només participen dos professors la distribució es molt fàcil però cada professor té molta feina ja que han de gestionar unes 15 classes en tot el centre amb una mitjana de 30 alumnes en cada una d'elles.
Reflexió sobre 2 fets viscuts durant el període de pràctiques
Aquest fet hem va fer pensar com treballar amb aquests alumnes ja que no podem seguir una unitat didàctica tal i com estan seguint els alumnes del seu curs i valorar com poder ajudar a aquest alumne per a la inclusió a la classe i que per a aquest fets que passen dia si dia també es minimitzin i es concentrin en la classe. Un altre fet viscut al centre és la discussió del uniforme escolar a la classe d'educació física. Cada dia a classe hi ha gent que ve a classe sense el material adequat per a la realització de les classes tot i les faltes que ocasiona això i la insistència del professor cada dia segueixen igual sense portar l'uniforme de la escola.
Entenc però, que l'uniforme és una despesa afegida de l'escola i més en edats tan compromeses com l'adolescència ja que el cos va canviant físicament. Per així hem fa valorar el fet de que hi hagi un uniforme per la realització únicament i exclusivament de l'escola. A més, en les situacions que estem econòmicament demanar a una familiar a pagar 50 euros pot ser una despesa importat per això veig en certa manera una discrepància amb l'escola en aquest tema d'uniforme escolar.
Anàlisi i valoració del primer i segon període de pràctiques i vinculant amb el màster
Pel que fa el primer període que ha englobat una setmana del novembre i tot el gener esmentar que a sigut majoritàriament un període d'observació amb intervencions esporàdiques en els grups en la part d'escalfament o tornada a la calma. Tot i aíxí, m'ha servit molt per a veure la realitat de la escola i anant coneixent el perfil de cada classe i veure les característiques dels alumnes que estan en elles.
També, en aquest període he anat observant i interectuant amb diferents persones docents i no docents del centre on he pogut veire les facilitats que m'han anant donant a l'hora de fer la feina, gent molt simpàtica,agradable i implicada en tot moment el el procès d'aprenentatge de l'alumnat.
Valoro molt positivament aquest primer període tot i que penso que es una mica llarg ja que amb dos setmanes ja vaig conèixer i interectuar amb el centre i els component d'ells.
Pel que fa el segon període tot just esta començant i tot i que ja he començat la unitat de programació establerta anteriorment amb el tutor del centre i de la universitat hem veig molt a gust en la realització d'aquesta gràcies a la facilitat que he tingut en realitzar la UP que volia degut a la mancança del centre .
Per tant, com a valoració del segon període ara per ara esta sent molt apriofitossa per el meu aprenentatge u els dels alumnes de la escola pia Calella.
No hay comentarios:
Publicar un comentario